A Forbes a baseball-bizniszről

Tavaly már írtunk arról, hogy a Forbes gazdasági magazin nemcsak a híreseket és gazdagokat listázza, hanem a baseballba is belepillant, mi pénz van mögötte. Jöjjenek hát az idei számok.

baseball money
Fotó © David Woods/CORBIS

A jegyeleadások tavaly is emelkedtek, majdnem nyolcvamillió darabot adtak el a csapatok, természetesen a Yankees meccsek a leglátogatottabbak, 4,3 millió néző látta őket, de további kilenc csapatra voltak kiváncsiak több mint 3 milliónyian. Érdekesség, hogy a ligák közti (interliga) meccsekre 15%-kal többen váltottak jegyet, mint az intraliga derbikre.

A csapatok értéke tovább nőtt, összértékük 5 és fél milliárd dollár, ergo egy-egy csapat átlagértéke 472 millió, 10%-kal több, mint tavaly, és 150%-kal több, mint tíz évvel ezelőtt. Legdrágább a George Steinbrenner által ’73-ban 10 millióért megvett Yanks, ami idén már 1,3 milliárd dezsőt ér, ebből csak a neve (a brand) maga megér vagy 240 milliót, annyit mint a Marlins cakli-pakli. Jövőre, az új stadionnal pedig a becsült érték el fogja érni a másfél milliárdot. A város másik csapata, a Mets a második ezen a listán – új stadionjuk 20 évre szóló névadói jogáért a Citigroup bankóriás készül 400 milliót adni.

Sokkal részletesebben mindezekről a Forbes oldalán: